دانلود رایگان کتاب خارجی

دانلود رایگان کتاب های خارجی با ایبوک رالی

دانلود رایگان کتاب های خارجی با ایبوک رالی

 

Tanja Rohini Bisgaard نروژی است و داستان های کوتاهی درباره دنیای آینده می نویسد که در اثر آلودگی ، تغییرات آب و هوا و استفاده گسترده از منابع طبیعی ، محیط تغییر کرده است. در این مقاله ، او درباره آنچه دوست دارد نویسندگی کتاب با ده نویسنده باشد - ده نویسنده که همگی دارای سبک ها و فرآیندهای مختلف هستند ، صحبت می کند ، اما یک اشتیاق مشترک: محافظت از محیط زیست.


در آغاز سال 2017 ، من می خواستم برای گرامیداشت کارهایی که توسط سازمان ملل در سال 1987 انجام شد ، به رهبری نخست وزیر پیشین نروژ ، گرو هارلم بروندلند ، یک سری داستان کوتاه بنویسم. 30 سال از زمان آنها کاشت اولین بذر جهانی که باعث می شود کشورها و همچنین شرکت ها در نظر بگیرند چطور می توانند آینده ای امن را برای فرزندان خود فراهم کنند ، اندیشیده اند.


نروژی بودن ، این چیزی بود که برای من خیلی معنی داشت. در سال 1987 ، من یک نوجوان بودم و یادم است که داستانهایی را در روزنامه در مورد باران اسیدی و آلودگی در اروپا می خواندم. نگران این بودم که چه اتفاقی برای جهان و مردم در آن خواهد افتاد. وقتی نخست وزیر پیشین ما در مقابل جهان ایستاد و نتایج کارهایی را که کمیسیون در سال 1987 انجام داده بود ، منتقل کرد ، بالاخره احساس کردم که این مسئله جدی گرفته می شود. این احساس از آن زمان تاکنون با من بوده است. در زندگی حرفه ای خودم به عنوان مشاور پایداری کار کرده ام. (می دانم که من کمی ایده آل گرا هستم!) اما می خواستم کارهای بیشتری انجام دهم ، همین باعث شد که من این کتاب داستان کوتاه را بنویسم.

جمع آوری یک گروه از ده نویسنده برای نوشتن کتاب
من می خواستم این گلچین داستان ها را به تفصیل از زندگی در سال 2047 - 30 سال دیگر - و آنچه جهان در مواجهه با آلودگی ، تغییرات آب و هوایی و کاهش منابع به نظر می رسد برساند. من همچنین می خواستم این مجموعه از صداهای متنوعی برخوردار باشد ، بنابراین اولین گام من پیوستن به طیف وسیعی از گروه های طاقچه فیس بوک بود که به نویسندگان درمورد تغییرات آب و هوا اختصاص داده شده بود. این موارد شامل:

نویسندگان برای آینده ای پایدار
بوم شناسی در ادبیات و هنر
نویسندگان CliFi
ASLE: انجمن مطالعات ادبیات و محیط زیست
پس از درگیر شدن در این جوامع آنلاین ، من به سرعت وسعت ژانرهای موجود در حوزه داستان های مربوط به طبیعت را کشف کردم: از داستان های اقلیمی (یا کلی-فی آنطور که برخی آنرا صدا می زنند) و فیلم های سازگار با محیط زیست تا داستان های زیست محیطی ، سولارپونک و غیره. حتی با این برچسب های مختلف ، مشخص بود که این نویسندگان علاقه مشترکی داشتند. پس از مراجعه مستقیم به بسیاری از نویسندگان ، من با یک گروه ده نفره (از جمله خودم) از شش کشور به پایان رسید.

داستانهای ما روی موضوعات بسیار متفاوتی تمرکز می کنند. برخی درمورد آنچه برای طبیعت و حیوانات پیرامون ما اتفاق خواهد افتاد ، و برخی در مورد علمی است که ما برای زنده ماندن به آنها نیاز خواهیم داشت ، در حالی که برخی دیگر در مورد نحوه مدیریت با همه آلودگی های اطراف ما هستند. برخی از آنها امیدوار هستند؛ دیگران کمتر اینطور هستند

من در طول فرآیند "مدیر پروژه" بودم: من پیش نویس های اولیه را مهلت کردم و نویسندگان را تشویق کردم که کارهای یکدیگر را جفت کنند و بررسی کنند. من نقطه تماس با ویراستار و طراح بودم و من کسی بودم که در نهایت گلچین را به عنوان کتاب الکترونیکی و همچنین یک کتاب فیزیکی با POD منتشر کردم .

فهمیدم که هر نویسنده با رویکرد خود به نوشتن متفاوت است. این بدان معناست که من نمی توانم با همه افراد به همان شیوه رفتار کنم. برخی از نویسندگان به زمان بیشتری نیاز داشتند در حالی که برخی دیگر به تشویق بیشتری نیاز داشتند. برخی از آنها ایده های بسیاری را ارائه دادند ، در حالی که برخی دیگر نوشتارهای کاملاً محکمی ارائه دادند. به عبارت دیگر ، علاوه بر بحثهای گروهی ، تعامل با هر نویسنده به طور جداگانه نیز مهم بود - و صبور بودن همیشه مهم بود. اما این همه بخشی از بسته زمانی است که شما با مردم کار می کنید - و من واقعاً از آن لذت می برم!

اهمیت کار با متخصصان برای یک کتاب همکار
از آنجایی که گلچین های خود منتشر شده توسط نویسندگان متعدد نوشته شده است ، می دانستیم که استخدام یک ویرایشگر حرفه ای برای اطمینان از سازگاری در سبک ، قالب ، ساختار و زبان داستان مهم است. بنابراین ، ما یک کارزار شلوغی را در ایندیگوگو برگزار کردیم و آنقدر استخدام کردیم که آنگلا براون را برای ویرایش کل کتاب استخدام کنیم. آنجلا به طریقی که بازخورد می داد بسیار حرفه ای بود و هر نویسنده ای احساس می کرد که داستان آنها در نتیجه بهتر می شود. با تشکر از او ، گلچین اکنون کیفیتی است که همه ما به آن افتخار می کنیم.

ما کریستیان بیورنارد ، طراح جلد Reedsy را استخدام کردیم - و او به عنوان یک ستاره تمام شد! به دلیل علاقه وی به موضوع گلچین ، او حاضر بود از نظر مهلت کوتاه و بودجه تنگ برای پوشش ، بسیار انعطاف پذیر باشد. او با خاموش کردن خفاش ، او با استفاده از تصویر زمینی که برای او ارسال کردم و دسته دوم سنگین از مفاهیم خود ، برایم متنوع را برای من برای پوشش ارسال کرد.

دسته اول:

2047 داستان کوتاه از جلد آینده مشترک ما
2047 داستان کوتاه از آینده مشترک ما پوشش سفید
2047 داستان کوتاه از دنیای مشترک آینده ما

دسته دوم:

2047 داستان کوتاه از کوه مشترک آینده ما
2047 داستان کوتاه از آینده رنگ جلد ما ، پوشش رنگین کمان
2047 داستان کوتاه از آینده مشترک ما پوشش سفید

سرانجام ، ما با دو جلد روبرو شدیم که به نظر می رسید با هماهنگی بهترین کتاب خود را نشان می دهد. بسته به سکویی که کتاب را می فروختم بسته های مختلف را تغییر دادم. انتخاب یکی خیلی سخت بود!

2047 داستان کوتاه از دنیای مشترک آینده ما
2047 داستان کوتاه از آینده مشترک ما پوشش سبز

من از صمیم قلب معتقدم که داستان می تواند در جهان تغییر ایجاد کند.
برای توییت کلیک کنید

در ابتدای این پروژه ، در مورد چالش انتشار کتاب با 10 نویسنده مختلف شک و تردید وجود داشت. نوشتن می تواند چنین تجربهای انفرادی و شخصی برای نویسندگان باشد - اجازه دادن به نه یک نویسنده ، بلکه نه نویسنده دیگر در این روند ، می تواند یک فکر دلهره آور باشد! اما من به ایده اعتقاد داشتم و امروز این پروژه یک واقعیت است. پیوستن به نیروها برای تهیه کتاب با گروهی از افراد که این عقیده را به اشتراک می گذارند که داستان می تواند در جهان تغییر ایجاد کند ، یک تجربه فوق العاده با ارزش بود.

  • کتاب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی