دانلود رایگان کتاب خارجی

دانلود رایگان کتاب های خارجی با ایبوک رالی

دانلود رایگان کتاب های خارجی با ایبوک رالی

تفاوت بین Web of Science و Scopus چیست؟

شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۲۵ ق.ظ

  Scopus  و Web of Science  بزرگترین سیستمهای جستجو هستند که بانکهای اطلاعاتی کتابشناختی را از سراسر جهان ترکیب می کنند. امروزه اینها بزرگترین و معتبرترین بسترهای نرم افزاری برای تحلیل ادبیات مورد بررسی قرار می گیرند: انتشارات علمی ، مطالب همایش و همچنین کتاب.

 

بگذارید این بانکهای اطلاعاتی را بطور جداگانه مورد بحث قرار دهیم که مزایا ، تفاوت ها و ویژگی های هر یک از آنها را برجسته می کند.

            

            بانک اطلاعات وب علوم Scientetic از بیش از 33000 مجله و بیش از 4500 وب سایت تشکیل شده است. WoS شامل داده هایی مانند اطلاعات مربوط به نویسندگان نشریات ، مقاله های نظرسنجی ، عناوین اسناد ، منابع مورد استفاده و غیره است. این همه اطلاعات مربوط به داده ها را آسان می کند تا دانشمندانی را که در انتشارات خود از یک نویسنده خاص نقل کرده اند نیز پیدا کند. چگونه و چه زمانی این اتفاق افتاد.

 

            اساس منابع وب فهرست بندی شده علوم وب مقالات علمی بر خلاف مجلات جهت بشردوستانه است که در پایگاه داده بسیار کمتر هستند. در همین راستا ، دانشمندان متخصص در علوم انسانی غالباً مجله ها را برای انتشار مقالات خود از پایگاه داده Scopus انتخاب می کنند.

 

آنچه در مورد Web of Science ویژه است:

            اول از همه ، فرصتی است برای دسترسی به کلیه مطالب علمی ، مقالات ، بررسی ها و سایر مطالعاتی که بخشی از بررسی کامل فعالیت علمی یک دانشمند یا موسسه خاص است و این به نوبه خود ، است. پوشش بی سابقه ای: 7.3 میلیون مطالب کنفرانس در شاخه های مختلف علوم انسانی ، علوم اجتماعی و هنر. در میان آنها شاخصهای دیگری وجود دارد که عبارتند از:

فهرست منابع استنادی منابع در حال ظهور بیش از 5000 مجله بررسی شده توسط همسالان را پوشش می دهد که در آنها بیش از 60٪ از نشریات متعلق به علوم انسانی و علوم اجتماعی است ، اما هیچ سطح کافی از استناد علمی بین المللی را ندارند. مجلات مربوط به فهرست استناد به منابع در حال ظهور هیچ فاکتور تأثیرگذاری ندارند!
فهرست استنادی هنر و علوم انسانی حاوی 4.5 میلیون پرونده است و 2.5 هزار نشریه علمی در هنر و علوم انسانی را در بر می گیرد.
فهرست استناد علوم اجتماعی 3200 مجله را در بر می گیرد و حاوی 8.5 میلیون پرونده است.
فهرست استناد علوم گسترش یافته ، فهرست نشریات علوم فنی و طبیعی است. این مجموعه شامل 8300 مجله اصلی در 150 رشته علمی در حوزه علوم طبیعی و فنی است.
 

چه چیزی در مورد Web of Science بی نظیر است؟

ارزیابی بی طرفانه از پتانسیل تأثیرگذار مجله. روند انتخاب ژورنالها هیچ مطلبی به ناشران خاص نمی دهد زیرا این قوانین برای همه یکسان است.
نمایه سازی کامل تضمین می کند که شما به کلیه مقالات ، بررسی ها ، مطالب سرمقاله و سایر نتایج تحقیق که بخشی از بررسی کامل فعالیت علمی یک متخصص یا موسسه است ، دسترسی خواهید داشت.
WoS هنگام نمایه سازی یک ژورنال ، آن را به طور کامل ایندکس می کند و هرگز برای یک نسخه کامل ، جزئی از بخشی را منتقل نمی کند.
این پایگاه داده های منطقه ای را شامل می شود: آمریکای لاتین ، چین ، کره و روسیه.
           

اسکوپوس   یکی از بزرگترین پایگاه های داده های علم سنجی که شامل بیش از 27 میلیون مقاله و 51000 نشریه علمی، است. منابع آن اجازه می دهد تا به راحتی و به سرعت استناد به مطالعات منتشر شده در مجلات علمی را ردیابی کنید.

بانک اطلاعاتی Scopus در سراسر جهان به عنوان سکویی شناخته می شود که دوره های مختلفی را در بسیاری از رشته های مختلف در بر می گیرد.

Scopus دیرتر از WoS ظاهر شد ، اما امروزه یک ماده بیشتر از WoS دارد. دلیل این امر استفاده از طیف وسیع تری از منابع نشریاتی از سراسر جهان است که بر خلاف Web of Science که به منابع سنتی بیشتر ، به ویژه منابع آمریکایی گرایش دارد.

استفاده از Scopus بسیار آسان تر است ، هم برای انتشار مقاله علمی شخصی در مجله و هم برای یافتن اطلاعات جالب در میان تعداد زیادی از مطالب این بستر.

Scopus دارای ابزارهای ویژه ای است که به یک محقق اجازه می دهد تا خود را محدود به یک جستجوی ساده نکند ، بلکه بیشتر به حوزه تحقیق و تحلیل بپردازد.

 

Scopus فرصتی از موارد زیر را ارائه می دهد:

جستجوی سازمانها توسط پروفایلهای خود با استفاده از شناسه وابستگی (شناسه سازمان منحصر به فرد).
امکان جستجوی اسناد مرتبط با پیوندهای کلی ، نویسندگان و / یا کلمات کلیدی.
امکان مشخص کردن اطلاعات در مورد خود به عنوان نویسنده با ادغام در ORCID.
همچنین سازگاری عملکردی با ScienceDirect ، Reaxys و Engineering Village وجود دارد.
با تغییر زمان استناد ، اسناد یا نویسندگان متعددی با استفاده از Citation Overview / Tracker با قابلیت اطلاع در مورد به روزرسانی ها ، به مرور زمان تغییر می کنند.
تجسم نتایج جستجو و ارزیابی آنها با کمک نتایج تجزیه و تحلیل.
امکان مشاهده شاخص H برخی نویسندگان.
تجزیه و تحلیل انتشارات نویسنده با کمک نویسنده ارزیابی کننده.
امکان مقایسه مجلات با کمک ژورنال آنالیزور و شاخص های جایگزین SNIP و SJR.
 

چرا باید یک دانشمند در Scopus و Web of Science منتشر شود؟

انتشارات در پایگاههای داده انتزاعی عبارتند از:

- تضمین دفاع از کار تحقیقاتی موفق؛

- امکان اخذ مدرک دکترا در CIS و خارج از کشور.

- شانس دریافت کمک هزینه

- شروع عالی انتشار فعالیت در مجلات در سطح جهانی؛

- افزایش اهمیت و شهرت یک دانشمند در جامعه علمی.

           

            هر یک از بانکهای اطلاعاتی ویژگی ها و تفاوت های خاص خود را دارند ، اما با این وجود ، انتخاب بستر نشر اغلب توسط وظیفه اصلی تعیین شده توسط یک دانشمند قبل از خودش و همچنین ویژگی های تحقیق و جهت گیری علمی وی دیکته می شود.

 

https://iranpaper.ir/blog/scopus

  • کتاب

نظرات  (۱)

  • محمد افراسیابی
  • با سلام

    چرا وب آو ساینس یه شکل دیگه شده و کلریویت باز میشه؟

    ممنون

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی