دانلود رایگان کتاب خارجی

دانلود رایگان کتاب های خارجی با ایبوک رالی

دانلود رایگان کتاب های خارجی با ایبوک رالی

نحوه ویرایش کتاب های EPUB به صورت دستی

جمعه, ۲۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۰ ق.ظ

 

در یک زمان یا زمان دیگر ، ممکن است شما را در تغییر دادن پرونده های EPUB به صورت دستی لمس کنید. این ممکن است نتیجه برخی از خطاهای اعتبار سنجی باشد که با استفاده از نرم افزار نویسندگی مورد علاقه خود برطرف نمی شوند. در این موارد ، بهتر است که در سطح پایین کار کنید و دستان خود را کثیف کنید ، اما هیچ چیز برای ترسیدن وجود ندارد. می توانید دست های خود را بعد از آن بشویید.اصلی
تجربه ما با Kotobee اشکال مختلفی از خطاهای اعتبارسنجی را به ما نشان داد که تصحیح با استفاده از یک نرم افزار تقریبا غیرممکن است. مهم نیست که چقدر تلاش ما را در  توسعه نویسنده Kotobee قرار دهیم ، انواع خطاهایی وجود دارد که اجتناب ناپذیر هستند. این خطاها از طرف کاربر سرچشمه می گیرد. به عنوان مثال ، کسانی که کتاب الکترونیکی خود را با کپی کردن و چسباندن از منابع PDF خارجی خود ایجاد می کنند ، می توانند به همراه محتوای خود تعدادی شخصیت پنهان و بی معنی پنهان ، برای چشم نامرئی ، اما قابل رویت (و ممنوع) برای اعتبار سنجی EPUB ارسال کنند. این یک مشکل است.

در این مقاله کوتاه ، ما با ویرایش پرونده EPUB خودمان ، گام به گام نحوه دستیابی به چند هدف را توضیح خواهیم داد. اگر هنوز با قالب EPUB خیلی آشنا نیستید ، خواندن اکیداً توصیه می شود در اینجا بیابید :  آلیس در EPUB-land: آشنایی با قالب EPUB .

اصول اولیه
فقط برای یادآوری پرونده EPUB یک پرونده بایگانی ZIP فشرده است . نه کمتر نه بیشتر. بیایید به چند عملیات ساده بپردازیم:

استخراج محتوا
برای افزودن مطالب ، افزونه را به .zip تغییر دهید. از هر ابزار استخراج Zip استفاده کنید و پرونده های داخل پوشه را بگیرید. من شخصاً از WinRAR استفاده می کنم ، به من این امکان را می دهد که روی فایل کلیک راست کرده و Extract را به "نام پوشه" انتخاب کنید .

فشرده سازی پشت
پس از اتمام ویرایش های خود ، تمام پرونده ها را در سطح root (که استخراج کرده اید) انتخاب کنید و آنها را مجدداً در یک فایل .zip فشرده کنید. در ویندوز ، این کار را می توان با کلیک راست انجام داد و از منوی Context پوشه Send to > Compression (zipped) را انتخاب کنید . برنامه افزودنی را به .epub تغییر نام دهید.

پرونده های مهم
مهمترین پرونده ای که باید بعد از آن باشید فایل بسته بندی است که کل کتاب را شرح می دهد. پرونده بسته مکانی ثابت ندارد. مکان آن مشخصاً درون پرونده kontain.xml مشخص شده است که می توانید داخل پوشه META-INF پیدا کنید. به عنوان یک یادآوری ، برای درک بیشتر از آناتومی EPUB ، این مطلب توصیه می شود:  آلیس در EPUB-land: آشنایی با قالب EPUB .

مراحل اقدامات زیر همه با استفاده از ویرایشگر متن لازم است که پرونده بسته را در مقابل خود باز کنید. من Notepad ++ را ترجیح می دهم .

ویرایش محتوای فصل
از پرونده پکیج ، <manifest> را جستجو کنید.
به طور مستقیم در زیر آن لیست طولانی از موارد ، تا زمان برچسب بسته شدن وجود دارد. این نمایه ای از کلیه دارایی ها (فصل ها ، تصاویر) موجود در EPUB است. مسیر رسیدن به هر دارایی به صراحت مشخص شده است.
برای تمایز بخش ها از سایر دارایی ها ، فصول دارای ارزش رسانه ای از "برنامه / xhtml + xml" هستند.
راهی برای پیش نمایش مطالب (یا حتی عنوان) هر فصل وجود ندارد ، مگر اینکه آن را باز کنید. بنابراین از مسیر تعریف شده برای هر مورد استفاده کنید و سند را در ویرایشگر متن خود باز کنید.
ویرایش های مورد نیاز خود را اعمال کنید. پس از اتمام کار ، صرفه جویی کنید. این همه چیزی است که در آن وجود دارد!
اضافه کردن / حذف فصل
از پرونده بسته ، <spine> را جستجو کنید.
لیست موجود در زیر (تمام راه تا برچسب بستن </ spine>) ترتیب ناوبری فصل ها را مشخص می کند. هر مورد به خودی خود یک فصل است. ویژگی idref شناسه فصل را تعریف می کند ، که از طریق ویژگی شناسه آن به یک آیتم منحصر به فرد در لیست مانیفست پیوند می زند.
ربط دادن
حذف یک فصل
فصلی را که می خواهید حذف کنید پیدا کنید. پیدا کردن آن به شما نیاز دارد که آنها را یک به یک باز کنید ، زیرا فایل بسته توصیف محتوا نمی کند. اما نظم در ستون فقرات باید تذکر دهد. اگر فصل یکی از آخرین فصل ها است ، پس از نزدیک به پایین لیست ستون فقرات نگاه کنید. شما نکته را می گیرید.
شما باید حذف کنید: پرونده سند ، مورد ستون فقرات و مورد مانیفست. گم شدن هر یک از این موارد خطای بررسی اعتبار سنجی EPUB را به شما می دهد.
اضافه کردن یک فصل
یک پرونده HTML جدید را در هر نقطه ، ترجیحاً در کنار سایر فایلهای HTML ایجاد کنید. برای جلوگیری از خطاهای اساسی ، بهتر است یکی از فصول موجود را کپی کرده و در صورت لزوم اصلاح کنید.
در داخل پرونده بسته ، در زیر لیست مانیفست ، یک مورد جدید مشابه هر یک از فصل های موجود موجود در لیست را اضافه کنید (منظور مهم نیست). مسیر جدید فصل را در ویژگی href وارد کنید. مسیر باید نسبت به پرونده بسته باشد. همچنین ، یک ویژگی منحصر به فرد را به ویژگی id وارد کنید.
در زیر فهرست ستون فقرات ، مورد جدیدی را به این ترتیب اضافه کنید: <itemref idref = "YOUR_UNIQUE_ID" />. در اینجا نظم مهم است. بنابراین مطمئن شوید که آن را قبل و بعد از موارد مناسب قرار داده اید.
ویرایش خواص
هر دارایی در داخل کتاب می تواند یک یا چند خاصیت برای توصیف آن داشته باشد. به عنوان مثال ، می توانید یک ویژگی جلد تصویر را به یک تصویر اختصاص دهید ، تا جلد آن کتاب باشد. یا می توانید nav را به یک سند HTML اختصاص دهید تا فهرست محتویات آن مشخص شود. برای لیستی از تمام ویژگیهای پشتیبانی شده ،  اینجا را کلیک کنید .

از پرونده پکیج ، <manifest> را جستجو کنید.
از لیست مورد زیر استفاده کنید ، مورد مورد نظر را جستجو کنید.
اگر مورد خاصیت خاصی ندارد ، می توانید یکی را به شرح زیر اضافه کنید:
 <item id = "Chapter1.html" href = "xhtml / ch1.html" خصوصیات = "YOUR_PROPERTY" media-type = "برنامه / xhtml + xml" />
اگر ویژگی خصوصیات وجود دارد ، نام ویژگی خود را به آن موجود اضافه کنید ، آن را با یک فضا جدا کنید.
یک شخصیت بد (پنهان) پیدا کنید
اگر از اعتبار سنجی EPUB برای شخصیتی پشتیبانی نشده شکایت دارید ، احتمالاً یک شخصیت بد (پنهان) از یک منبع خارجی کپی کرده اید. اعتبار سنج EPUB باید مسیر مربوط به پرونده خاصی را که باید در آن مشاهده کنید ، برای شما تعریف کند. در اینجا مثالی از خطا آورده شده است:

<message> RSC-016 ، FATAL ، [خطای کشنده هنگام تجزیه پرونده 'یک شخصیت XML نامعتبر (یونیکد: 0x1f) در محتوای عنصر سند یافت شد.')، EPUB / xhtml / spptsa.html (22-307 ) </message>
فایل را با خطا پیدا کنید.
آن را در دفترچه یادداشت ++ باز کنید (سایر ویرایشگران متن پیشرفته نیز ممکن است کار کنند. اما از دفترچه یادداشت اولیه ویندوز خودداری کنید).
در فهرست ، مشاهده >  نمایش نماد > نمایش همه شخصیت ها را انتخاب کنید .
شما نمادهای جدید را در سند مشاهده خواهید کرد ، مانند LF (خوراک خط) و CR (بازگشت کالسکه). نگران نباشید ، آنها مشکلی ندارند.
در اطراف سند اسکن کنید. شما باید وسط سند ، یک نماد عجیب و غریب را ببینید ، به وضوح در جای اشتباه.
آن نماد را حذف کنید.
پنهانکار
شانس زیادی وجود دارد که این خطا در جای دیگر کتاب شما تکرار شود. بنابراین شما می خواهید یک فرآیند خاص برای حذف همه نمونه های این شخصیت به صورت عمده باشد. این ما را به بخش بعدی می رساند. به جای حذف نماد عجیب ، به جای آن کپی کنید. بیایید با آتش جنگ کنیم.

ویرایشهای عمده
برای کتابهایی که از چند ده فصل تشکیل شده اند ، می خواهید روشی خودکار تر برای اعمال ویرایش های خود در کل کتاب استفاده کنید. عملکرد محبوب Find and Replace همان چیزی است که شما نیاز دارید. با این حال ، شما باید از آن در ابزاری پشتیبانی کنید که به جای یک فایل واحد ، از جستجو در پوشه ها پشتیبانی کند. مجدداً ، اینجاست که Notepad ++ مفید است.

یادداشت ++ را باز کنید
از منو ، جستجو > یافتن فایلها را انتخاب کنید ..
آنچه را که جستجو می کنید در قسمت Find what وارد کنید .
آنچه را که می خواهید جایگزین کنید در قسمت Replace با فیلد وارد کنید.
در قسمت Directory ، مسیر پوشه عصاره EPUB را جایگذاری کنید. این مرحله را فراموش نکنید!
اگر همه فصل ها در یک پوشه خاص که از آنها می شناسید جمع آوری شود می توانید از آن عمیق تر شوید.
هشدار: این یک عمل خطرناک محسوب می شود ، زیرا می تواند صدها هزار پرونده را تغییر دهد اگر نه هزاران پرونده بدون یک عمل خنثیسازی. مقادیر وارد شده خود را با دقت تأیید کنید. توصیه می شود ابتدا روی Find All کلیک کنید ، تا مطمئن شوید آنچه را که در نظر گرفته اید دریافت می کنید.
روی Replace in Files کلیک کنید . و شما فقط یک روز ارزش کار خود را پس انداز کرده اید!
پیدا کردن
شما می توانید از این تکنیک برای خلاص شدن از نمادهای عجیب پراکنده در اسناد متعدد استفاده کنید. پس از پیدا کردن نماد عجیب ، با استفاده از مراحل بیان شده در قسمت قبلی ، این نماد را در کلیپ بورد خود کپی کنید. در قسمت Find what ، باید آنرا در آنجا جایگذاری کنید. هیچ چیز ظاهر نمی شود زیرا یک شخصیت پنهان است. اما به من اعتماد کن ، آنجاست اون پسر دزدکی یک گلوی در Replace with field ، آن را خالی بگذارید. و اکنون شما تنظیم شده اید. با کلیک بر روی Replace in Files ، این شخصیت در هر جای دیگر EPUB شما حذف خواهد شد.

نتیجه
هنگامی که اطلاعات مربوط به پرونده EPUB را بدانید ، توانایی انجام هر کاری را با آن احساس خواهید کرد. شما به استفاده از نرم افزارهای خاص محدود نمی شوید و از خدمات کتاب ارزش افزوده درخواست نمی کنید ، زیرا آنچه را که می دانید تغییرات ساده است. پیام های خطای اعتبارسنجی کاملاً واضح هستند و دقیقاً مشخص می کنند مشکل چیست. از طرف ما ، ما همچنان به ارتقاء نویسنده Kotobee خود ادامه خواهیم داد تا درنهایت روش هایی برای گرفتن و تصحیح خطاهای ایجاد شده توسط کاربر پیدا کنید که مشکل دیگر مشکل و مشکل است. و سه کلمه ساده قبل از اینکه پرده ها را ببندیم.

هرگز Notepad ++ را دست کم نگیرید

  • کتاب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی